Esoterisk astrologi 2 ved Holger Stavnsbjerg

horoskopcirkel lille

Ud over studerende fra tidligere astrologikurser, henvender dette uddannelsesforløb sig til alle der har et grundigt kendskab til klassisk astrologi. Der vil blive undervist i trianglerne, monadens astrologi, de 7 stråler, gruppeastrologi, hundredeårshoroskoper og den egoiske lotus astrologi.

Ved hjælp af en tydningskøreplan og opgaver som løses enten to og to eller af hele klassen, vil deltagerne få mulighed for at tyde horoskoper esoterisk.

Introduktion til kurset

Efter foredraget ”Gruppeastrologi” tirsdag den 8. august 2017 er der introduktion til de 6 weekender i Esoterisk Astrologi 2.

Esoterisk Astrologi og Trianglerne

26./27. august 2017

Videnskaben om trianglerne er den vigtigste del af den esoteriske astrologi, idet en triangel er det grundlæggende geometriske forbillede for al form for fysisk manifestation, hvad enten det er et solsystem eller et menneske. Vi vil gennemgå de vigtigste astrologiske triangler i berømte disciples og kursisternes horoskoper.

Monadens Astrologi

14./15. oktober

Ifølge Tibetaneren står soltegnets modstående tegn står for monadens indflydelse i horoskopet. Et studie af kendte disciples horoskoper har vist, at den hierarkiske planethersker over soltegnets modstående tegn - den atmiske planet - i 80 % af tilfældene var specielt aktiveret, da de indledte deres særlige tjenestearbejde.

De 7 Stråler

09./10. december

Gennem studiet af de syv stråler kan vi formulere den ny tidsalders astrologi og psykologi, idet hvert menneske, hver nation og planet er domineret af to stråler, hvor vi denne weekend vil forsøge at bestemme hver enkelt deltagers sjæls- og personlighedsstråle.

Gruppeastrologi

20/21. januar 2018

Fordi hver enkelt discipels tjenestearbejde er intimt forbundet med hans eller hendes sjælegruppes karma, dharma og horoskop, vil gruppeastrologi ifølge Tibetaneren, komme til at spille en meget stor rolle i Vandbærerens tidsalder, hvor interessen for personlighedens horoskop vil aftage.

Hundredeårshoroskoper

10./11.marts 2018

Da grundige astrologiske undersøgelser har vist, at hundredeårshoroskoper fungerer overbevisende for menneskeheden, vil vi i grupper eller parvis undersøge, om vi kan se de nye ideer, som Hierarkiet ifølge Alice Bailey, vil manifestere de næste 1000 år i Vandbærerens tidsalder.

Den Egoiske Lotus Astrologi

12./13. maj 2018

I den egoiske lotus korresponderer det bevægelige kors til kundskabens tre kronblade, det faste kors til kærlighedens tre kronblade og det kardinale kors til viljens tre kronblade.

Ud fra planeternes position i fødselshoroskopets dekanater og i det progressive horoskop, vil vi undersøge hvilke kronblade, som der sandsynligvis er under udvikling i deltagernes horoskoper.

Praktiske oplysninger:

Sted: Teosofisk forening, Sankt Knuds Vej 27 A, 1903 Frederiksberg C.

Undervisningstid:  Alle dage fra 10.00-16.00

Pris pr. weekend kr.1000/1100 medlem/ikke medlem.

I denne pris indgår et let traktement formiddag og eftermiddag.  Frokosten medbringer man selv.

Depositum ved tilmelding kr. 500 restbeløbet kr. 500/600 betales senest 10 dage inden kursets start.

Kontomummer til indbetaling :  Reg. 6493 og kontonummer 2015312  Husk Reference HS + dit navn.

Bemærk:  Din plads er først endelig reserveret, når depositum er modtaget.

Tilmelding til: Sys Jørgensen e-mail : Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 20642498

Framelding senere end 8 dage før kursusstart vil desværre betyde tab af depositum.

LÆREREN

holgerstavnsbjergHolger Stavnsbjerg, født 5. 8. 1949, er Cand. Phil. i historie og uddannet gymnasielærer og har gennem de sidste 30 år arbejdet med meditation, musik, psykologi, teosofi og astrologi.

Siden 1987 har Holger Stavnsbjerg fungeret som professionel astrolog, foredragsholder, medvirket i mange udsendelser i radio og TV og skrevet flere anmelderroste bøger om både klassisk og esoterisk astrologi og historie.
I begyndelsen af 90’erne blev han engageret i den teosofiske bevægelse og blev særligt interesseret i Alice Baileys esoteriske astrologi.
I 1996 oprettede han "Den Astrologiske Skole", som gennem samarbejde med forskellige esoteriske centre og foreninger, har afholdt mange kurser, foredrag, seminarer og undervisningsforløb i U.S.A., Norge, Sverige og Danmark.