Kosmisk Ild gruppen

Studiekredsen Kosmisk ild.

Sæsonstart torsdag den 18.januar kl. 18.00 – ca. 20.30
Derefter torsdag i ulige uger.

Fra kl.18.00 – ca. 19.00 repeterer vi første del af bogen.
Fra ca. kl. 19.00 – ca. 20.30 fortsætter studiekredsen.

Vi er kommet til Anden del, stykke D, Tankeelementaler og ildelementaler.

Pkt. 4 Ildelementalerne, de mindre bygmestre.
a. Indledning  side 817
Vi har ganske kort beskæftiget os med bygmestrene på evolutionsbuen, de større væsener som enten har gennemgået menneskeriget i tidligere cykler og derfor har forladt dette evolutionstrin eller på nuværende tidspunkt er den menneskelige manifestations ”solagenter”.  Alle disse former for guddommelig eksistens repræsenterer – i deres egen sfære – aspekter af positiv kræft.

Nu kommer vi til de mindre bygmestre i de 3 verdener, de der repræsenterer det negative aspekt af kraft, idet de er på involutionsbuen og derfor modtager energi og impulser. De bearbejdes med energi og tvinges gennem de store bygmestres aktivitet i forskellige retninger i rummet, idet de indbygges i de forskellige former.

Den energi, der bearbejder dem, udgår som bekendt fra 2. aspekt, og tilsammen udgør de den store moder.

REPETITION.
Vi skal i gang med Anden del, Sindets ild, stk. VII. Hvorfor er evolutionen cyklisk? Side 281.

Nysgerrig? – så vær med en aften og se om det er noget for dig.

Information og tilmelding: