Foregående måned Foregående dag Næste dag Næste måned
efter år efter måned efter uge I dag Søg Vælg ny måned
Om opstandelsen som åndelig begivenhed og legemlig proces ved Uffe Jonas og Vera Rahbek
Lørdag, 21. Oktober 2017, 11:00 - 17:00
Hits : 63

Foto Uffe og Vera 2

Opstandelsen er ikke kun en engangsbegivenhed. Det er den åndelige naturlov, der opretholder og gennemlyser hele skabelsen. Det er den solare proces - i naturen og i menneskelegemet - hvorved materien helliggøres, idet legemerne tiltrækkes af lyset og forvandles, idet de strækker sig opad imod livskilden.

Vi skal høre om opstandelsen i dens mange forskellige aspekter, om dens betydning i de kosmiske skabelsesprocesser. Opstandelsen er også en proces i menneskelegemet, der intensiveres efterhånden som vi nærmer os livskilden i vores åndelige søgen. Vi vil fortælle om de udviklingsproblemer, der ofte melder sig i den anledning.

Om Uffe Jonas

Uffe Jonas er ph.d. i Nordisk litteratur, forfatter, foredragsholder, bandleder, sanger og komponist. Har været dybt optaget af Grundtvigs filosofi, kosmologi og spiritualitet i 25 år. Formidler en original og levende vision af forfatterskabet. Har udgivet bogen Solen ved Midnat - N.F.S. Grundtvigs Kosmologi.

Er tilknyttet Grundtvig Centret ved Aarhus universitet som redaktør og kommentator på den engelske udgave af Grundtvigs skrifter.

Som sanger og komponist har han blandt andet komponeret melodier til en række hidtil ukendte Grundtvig-sange.

Om Vera Rahbek

Vera Rahbek er kunstner, healer og terapeut.

Pris: kr. 500/550 medlemmer/gæster. Indbetaling: reg. nr. 6493 kontonr. 201 5304. Husk reference UV + dato + dit navn. Beløbet bedes indbetalt tirsdagen inden den pågældende workshop.