Foregående måned Foregående dag Næste dag Næste måned
Fredag, 29. December 2017, 10:00 - 17:00
Hits : 175

Den store plan

Flere åndsvidenskabelige personligheder hævder, at der er afsat 3000 år til udførslen af Den Store Plan. 3000 år kan umiddelbart lyde overvældende for det almindelige, jordiske menneske, men set fra sjælens udgangspunkt, er der måske blot tale om en kort periode, som svarer til en side i en bog.

Hvad betyder Den Store Plan? Skal vi opfatte den som en slags opskrift, som vi lydigt skal følge? Hvordan skal vi forholde os, når stærke indtryk fra en ny bevidsthed pludseligt blander sig i vores historie og hverdag? Skal vi til at tage flere århundredes videnskab og lærdom til revurdering?

For disciplen, som allerede har accepteret betingelsen om et dobbeltliv, er mysteriet om de fem trin en vidunderlig sjælsopgave. For de yngre initiativtagere derimod, kan de fem trin virke som en uoverskuelig forhindringsbane, fyldt med langt flere spørgsmål end der findes svar.

Hvordan imødekommer vi de fem trin, således at vi opnår en dybere bevidsthedshøjde? Ånden, sjælen og personligheden er sat til at smelte sammen, og som en naturlig virkning deraf, vil en spænding i verdens-impulsen uundgåeligt opstå, for hvordan vil tre så fundamentale elementer i vores liv og væren arbejde sammen uden at skabe forvirring og kontroverser? Vi vil måske modtage idéer og forslag til, hvordan vi skal forholde os til fremtidens præmisser. Hvordan skal vi forstå de ti sædgrupper og deres arbejde? Kan vi følge deres udvikling i verdenshoroskopet, eller kommer vi til at opleve en anderledes filosofi, som har sin rod i esoterisk metafysik? Vil mestrene og englene blande sig i vor sjæls natur, for at forberede os til den kraftfulde virksomhed, som vores vilje stræber efter. Sjælen ønsker at skabe noget smukt, mens viljen længes efter sin frihed.

Der vil blive brugt en bred vifte af åndsvidenskabelige kilder, samt meditationsøvelser, i undervisningen.

Kim P

Lidt om underviseren: B. Kim Pedersen er født 1964. Han har igennem en årrække undervist i teosofi, esoterisk astrologi, psykologi, samt holdt foredrag om livets mysterier. Derudover har han beskæftiget sig med en bred vifte af forskellige åndsvidenskabelige teorier, Martinus, Kabbalah, tarot, ritualer, ceremonier og meget andet. Kim har også igennem mange år arbejdet med trancekanalisering. Hjemmeside: www.bkimpedersen.dk

Praktiske oplysninger:

Sted: Teosofisk Forening, Sankt Knuds Vej 27 A, 1903 Frederiksberg C

Tid:  Begge dage kl. 10:00-17:00

Pris: kr. 900/1000 medlem/ikke medlem

I denne pris indgår et let traktement formiddag og eftermiddag. Frokosten medbringer man selv.

Tilmelding til: Sys Jørgensen E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 2064 2498

Depositum ved tilmelding: Kr. 400.

Restbeløbet kr. 500/600 betales senest 10dage før dvs. den 19. dec. 2017

Indbetaling: Reg. nr.6493 kontonummer 201 5304   Reference: KP + dit navn

Bemærk: Din plads på holdet er først endelig reserveret, når depositum er modtaget.

Framelding senere end 8 dage før kursusstart vil desværre betyde tab af depositum.