Foregående måned Foregående dag Næste dag Næste måned
Hits : 690

Lysbroens astrologi

LYSBROENS ASTROLOGI

Vi vil arbejde med det esoteriske horoskop, hvor vi vil beskæftige os med tydninger på seks niveauer. I denne forbindelse vil vi bruge Kabbalah som arbejdsredskab og undersøge hvordan astrologien og Kabbalah samarbejder. Vi stiller ind på planeterne og deres auraer. Hvordan påvirker de os, og hvordan bruger vi dem?

Vi vil se på vores egne horoskoper og undersøge, hvordan planeternes liv påvirker os, og hvordan vi kan arbejde hensigtsmæssigt med disse energier. Hvilke stier i Kabbalah’en er aktuelle i vores horoskoper lige nu, her bruger vi også tarotkortene og deres relation til planeterne som en hjælp. Vi kommer ind på de fire verdener i Træet, og hvordan de relaterer sig til husene i horoskopet.

Over tre weekender vil vi bruge den esoteriske astrologi og Kabbalah’en som vore nøgler for at løfte låget til den store skattekiste, som de kan overbring os fyldt med mysterier og hemmeligheder, som er klar til at inspirere vores hverdag, således at vi får mulighed for at gå dybere ind i vores åndelige identitet.

Få en enestående mulighed for at dykke ned i mysteriernes brønd og oplev at se dit liv fra en helt anden og fantastisk vinkel.

1. Weekend: Ideernes verden d. 7.8./oktober 2017

Vi starter vores rejse i den ydre del af solsystemet, hvor vi bevæger os mod den mystiske planet, Neptun, som i Kabbalah er os selv, da vi anses for værende guds børn. Derefter sætter vi kurs mod Uranus og videre til Saturn og ind i afgrunden til Pluto, som også kaldes Daath. Hvor står de fire planeter i dit horoskop og hvordan virker de med hensyn til indvielser, karma, gruppelegeme og visdom?

Vi ser på, hvordan de virker i forhold til krone-, pande- og strubecenteret. Vi skal endvidere se på deres relation til ånden, sjælen og personligheden, hvor vi også kommer ind på temaer som syntese og åbenbaringer og visdomslegemet.

1. Weekend: Ledestjernen d. 2.3. dec. 2017

I denne weekend fokuserer vi på sjælens område i Træet, som her bliver præsenteret ved de tre planeter, Jupiter, Mars og solen.

Vi ser på deres relationer til horoskopet, hvor Mars repræsenterer ascendenten og dermed det første hus, ad hvilken din energi som helhed kan strømme, hvis du opfylder hensigten med inkarnationen.

Solen repræsenterer det femte hus, og her vil vi se på hvilke åndelige ressourcer, den inviterer ind i dit liv. Jupiter repræsenterer det niende hus, hvor vi vil følge vejen ind i det store kærlighedslegeme, intuitionslegemet.

Vi ser på, hvordan vi kan udvikle intuitionslegemet og hvordan de tilknyttede muligheder ser ud i dit horoskop. Vi kommer endvidere til at se på de fire planeter, som ligger imellem Jupiter og Mars’ bane, nemlig Pallas Athena, Juno, Ceres og Vesta. Vi kommer rundt, hvordan sjælen begynder at leve en stor del af sit liv ud i personlighedens livsområde.

Bemærk venligst, at der måske her kan ske en overlapning mellem anden og tredje weekend.

1. Weekend: Det ydre liv på Jorden d. 13.14.jan. 2018

Vi kommer i denne weekend til at se på personligheden og ikke mindst på det arbejde, som den hele tiden laver igennem vores følelser, tanker, fortiden og den fysiske krop. Men hvad nu, hvis personligheden allerede er blevet gennemstrømmet så meget af sjælen, at den også er begyndt at optage energierne fra selve åndens verden?

Vi vil undersøge om Livets Træ afslører, hvordan planeterne virker ind i hinanden. De planeter, vi vil se nærmere på, er Jupiter, Merkur, Mars, Venus samt solen og månen. Hvordan udfolder de sig gennem menneskehedens mystiske rødder og os?

Er det, vi kalder syntese, i virkeligheden energier, som begynder at virke direkte igennem den sjælsgennemtrængte personlighed? Vi spørger os selv, om det er Merkur, som stiller de fire elementer til rådighed for os her på jorden.

Denne kursusrække er for dig, der har kendskab til astrologi, og som har en lyst og nysgerrighed til at lære nye tydningsmetoder.

Vi vil hver gang bruge meditation og visualiseringsøvelser som en del af undervisningen, og der vil ligeledes blive hentet inspiration fra en bred vifte af åndsvidenskabelige kilder. Lad alkymien begynde!

Lidt om underviseren: B. Kim Pedersen er født 1964. Han har igennem en årrække undervist i teosofi, esoterisk astrologi, psykologi, samt holdt foredrag om livets mysterier. Derudover har han beskæftiget sig med en bred vifte af forskellige åndsvidenskabelige teorier, Martinus, Kabbalah, tarot, ritualer, ceremonier og meget andet. Kim har også igennem mange år arbejdet med trancekanalisering. Hjemmeside: www.bkimpedersen.dk

Praktiske oplysninger:

Sted: Teosofisk Forening, Sankt Knuds Vej 27 A, 1903 Frederiksberg C

Tid: Begge dage kl.: 10:00 - kl.: 17:00

Pris: kr. 900/1000 medlem/ikke medlem

I denne pris indgår et let traktement formiddag og eftermiddag. Frokosten medbringer man selv.

Depositum ved tilmelding til 1. weekend d. 7/8. okt.  Kr. 400. Restbeløbet kr. 500/600 betales senest den 28. sept.2017.

Depositum ved tilmelding til 2. weekend d. 2/3, dec. Kr. 400. Restbeløbet kr. 500/600 betales senest den 22. nov. 2017.

Depositum ved tilmelding til 3. weekend d. 13.14. jan. 2018. Restbeløbet betales senest 3. jan. 2018.

Kontonummer til indbetaling: Reg. nr.6493 kontonummer 2015304   Reference: KP + dit navn

Bemærk: Din plads på holdet er først endelig reserveret, når depositum er modtaget.

Tilmelding til: Sys Jørgensen E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 2064 2498

Framelding senere end 8 dage før kursusstart vil desværre betyde tab af depositum.

Betaling af hele beløbet før kursusstart dvs. 2700/3000 minus kr. 150,- indsættes minus, depositum 10 dage før kursusstart.