Foregående måned Foregående dag Næste dag Næste måned
Lørdag, 18. November 2017, 10:00 - 17:00
Hits : 373

Foto William Meader

Menneskeheden står ved et gennemgribende vendepunkt på sin evolutionære rejse. Hvad enten vi betragter de gruopvækkende begivenheder, der finder sted i Mellemøsten, den voldsomme flygtningekrise i Europa eller de hidtil usete politiske begivenheder, der på det seneste har fundet sted i USA og Europa, står menneskeheden over for en global krise uden fortilfælde. Ganske vist er de psyke-spirituelle årsager til dette mange, men alle disse udfordringer er resultatet af vores voksende behov for at igangsætte nye og progressive ideer, ideer der er i opposition til separatismens kætteri, som ses i enhver nation. Dette er beviset på, at den Syvende stråle er begyndt at bryde frem i menneskehedens horisont. Spørgsmålet er, er vi klar?

Syvende stråle er et aspekt af det guddommelige, der periodisk og i et vidstrakt tidsrum vil forme den menneskelige bevidsthed. I denne væsentlige historiske periode, er denne energi ved at opstå igen. Langsomt påvirker den vores tanker med den overbevisning, at den ydre verden må ændres, så den bliver i overensstemmelse med de højere åndelige principper. Nogle gange kaldes den Syvende stråle, strålen for Ceremoniel orden og magi, det er en energi, der leder menneskeheden mod mere effektivt kreativt arbejde ved at give progressive ideer et  konkret udtryk.

I denne workshop vil vi på et dybt plan betragte den Syvende Stråles lys og dens relation til vores nuværende individuelle liv. Den evolutionære overgang fra mysticisme til praktisk mysticisme, vil også nøje blive præsenteret. Metoder til indadtil at erkende denne guddommelige stråle er centrale elementer ligesom teknikker, der kan gøre os mere effektive i vores tjenestearbejde.

Nedenfor er nogle af de yderligere emner, der vil blive præsenteret. Vi håber, du vil slutte dig til os.

• Syvende stråles relationer til sociale institutioner
  • Forvandling af chakraerne til kreativ tjeneste
  • Krise som en optakt til Menneskehedens 1. indvielse
  • Ritualers kraft og guddommelig organisation
  • Udvikling af hjertet i hovedet.

foto William Meader

Om William Meader: William Meader har i mere end tyve år studeret og undervist i den tidløse visdom. På dette kritiske tidspunkt i menneskets historie understreger William Meader betydningen af at blive "praktisk mystiker." For ham er en praktisk mystiker én, der i sit indre er bevidst om sjælen og dens intention, og udadtil bidrager til menneskehedens opløftelse. ”Praktisk mystik” siger William Meader, er en tilgang til det åndelige liv, der blander livets ”mystiske” dimension med fornuft og praktisk handling. Som en eksemplificering af den praktiske mystik, viser han, hvordan denne tilgang til spiritualitet er mulig for alle. William Meader’s hjemmeside: www.meader.org/

Entre: kr. 550/600 medlem/gæst

I denne pris indgår et let traktement formiddag og eftermiddag, frokosten medbringer man selv.

Tilmelding nødvendig til: Anne Pedersen E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. tlf. 22976440

Depositum ved tilmelding: kr. 200 Restbeløbet kr. 350/400 bedes indbetalt senest 13.11.2017.

Depositum tilbagebetales ikke ved framelding senere end den 13.11. 2017

Indbetaling: Reg. nr. 6493 konto nr. 201 5304. Husk reference WM + dit navn.

Arrangeret i samarbejde med Sophias Rose http://www.sophiasrose.dk/

CHART READINGS: Der vil være mulighed for readings med William Meader, onsdag, den 15. nov. efter kl. 14:00, torsdag den 16. nov. og søndag den 19.nov.

Readings vil foregå på adressen Læstedet 33, 2670 Greve eller via Skype - ønskes Skype, skal vi bede om din Skype adresse.

Kommer du med tog til Greve, vil der være mulighed for at blive hentet på stationen.

Pris USD 150