Foregående måned Foregående dag Næste dag Næste måned
Lørdag, 24. Februar 2018, 10:00 - 17:00
Hits : 61

NÅR ÅND OG STOF MØDES - gennem bevidsthed og nærvær i krop

På denne workshop vil vi prøve at udforske:Lis Palsvig

- Hvordan vores fysiske krop er forbundet med den åndelige verden?

- Kan vi vække det æteriske legeme til live via huden?

- Er vi nærværende i vores krops indre rum?

- Kan kroppens inderste arkitektur, knoglerne, bevidstgøres, belives og opleves?

Vi vil tale om både den konkrete og abstrakte betydning af bevidstgørelsen af disse kropslige områder.

Metoden vi arbejder med kaldes Eutoni, udviklet gennem meditativ udforskning af det som er i kroppen her og nu. Erfaringen er, at det fokuserede Nærvær sætter naturens lovmæssigheder i gang. Metoden sætter os i stand til at opdage og frigive tyngde og friktioner, at vedligeholde helbredet, at opleve centrering, indre kraft og styrke. Parathed til at relatere til omverdenen i en optimal balance.

Hvis deltagerne får interesse for mere undervisning under workshoppen, kan kurset udvides med yderligere 2 lørdage.

Lis Palsvig er eutonipædagog fra Gerda Alexander Skolen i København og har undervist og behandlet unge under uddannelse på socialpædagogiske seminarier; på skuespillerskoler og musikkonservatorier og fra institutionerfor adfærdsvanskelige børn og unge.
Lis har efteruddannet behandlere i den sociale sektor, som ønskede en kropslig tilgang i deres behandlingsarbejde, været uddannelseslærer ved G.A.Skolen samt gæstelærer ved eutoni-uddannelser i Tyskland, Argentina og Brasilien.

Siden 1986 er Martinus' og Alice Bailey´s tanker blevet en del af hende gennem Asger Lorenzens undervisning på Den Gyldne Cirkel, hvor hun også har bidraget til at medinddrage kroppen i den åndelige udvikling hos deltagerne.

Pris: kr. 800/900 for medlemmer/gæster

I denne pris indgår et let traktement formiddag og eftermiddag. Man sørger selv for frokosten.

Tilmelding: Sys Jørgensen, e-mail: tilmelding@teosofiskforening.dk eller tlf. 20 64 24 98.
Depositum ved tilmelding: kr. 300/300 Restbeløb: kr. 500/600 betales senest 10 dage før kursets start.
Bemærk: Din plads på holdet er først reserveret, når depositum er modtaget.
Depositum tilbagebetales ikke ved framelding senere end 10 dage før kursets start.
Indbetaling: reg. nr. 6493 kontonr. 201 5304. Husk reference LP + dit navn.
Sted Teosofisk Forening, Sankt Knuds Vej 27A, Frederiksberg