SPIRITUEL VÆKST VED CARSTEN HALD

20. august - 19:00 - 21:30

Den indre søgen efter mening med livet har aldrig været mere udtalt end nu. Er det virkeligt sandt, at mennesket bare er et meningsløst tilfælde i det store meningsløse univers af tilfældigheder, som videnskaben – i sin bedste mening – hævder? Eller er der en dybere mening med livet? Med mit liv? Med vores liv?

Religioner og trosretninger er mere eller mindre i krig med hinanden og har været det i århundreder, om hvilken kærlighed der er den rigtigste, og har kun spirituel vækst og frelse at tilbyde dem, der tror på den rigtige måde. Religioners aktuelle udtryk er fokuseret på forskelle i stedet for på fællesnævnere, eller sagt på en anden måde, religioner er grundliggende separatistiske og har, i sin nuværende form, udspillet sin rolle med at kunne definere et åndeligt ståsted for det moderne menneske generelt. Det efterlader mennesket i lidt af et spirituelt vakuum, hvor der må afsøges nye muligheder, hvilket er et sundhedstegn og en åben dør ind til nye muligheder.

En af de meget anbefalede muligheder er meditation, der, individuelt og i grupper, tilbyder en spirituel udviklingsmulighed fri af religionens snærende bånd.

Foredraget vil indeholde praktiske meditationsøvelser, der gør det let at komme i gang med sin egen indre spirituelle vækst, ikke defineret af hverken religion eller tradition. Meditation tager sit udgangspunkt i de indre ressourcer mennesket er født med, og som det kan anvende uhindret hele livet igennem.

Aftenen introducerer endvidere de nye ugentlige meditationsaftener, som Teosofisk Forening iværksætter dette efterår. Herved skabes en mulighed for at deltage i en kontinuerlig meditationspraksis.

Entré: kr. 60/100 for medlemmer/ikke medlemmer.

20. august