« All Begivenheder

SACRED DANCE Kilde til glæde i krop og sind Danseleder: Karin Sandhya Mortensen m.fl.

29. oktober - 16:00 - 18:00

Mandag den 17. sep. samt 29. okt. og 26. nov. kl. 16.00 – 18.00 DANSEGLÆDE, FÆLLESSKAB, SPIRITUALITET

Dansene er en blanding af folkedanse fra forskellige kulturer og nyere koreograferede danse. De handler om menneskenes liv og forhold til det guddommelige. Vi danser sammen i en kreds. Hver enkelt dans har sin egen historie og sin egen symbolik. Nogle danse er rolige og fine, andre er energiske og udadvendte. Trinene er enkle, så alle kan være med, men samtidig gør de fastlagte trin, at man er nødt til at være fuldt nærværende i nuet. Når vi danser disse danse, kan vi mærke glæde og lethed ved bevægelse i samvær med andre, og kan få en følelse af nærvær og indre fred – en erkendelse af helhed og enhed. Hellige danse kan give glæde og fred, og de åbner mulighed for at bringe ikke alene kroppen, men også sind, sjæl og ånd i samklang. Kom og dans når du kan!

Om underviseren: I 1990 lærte Karin Mortensen Sacred Dance via lærere fra Findhorn, det spirituelle fællesskab i Skotland. Hun blev begejstret for glæden, fællesskabet og spiritualiteten i disse danse og har danset og undervist i dem siden. I 2005 mødte Karin franciskanermunken Bruder Georg, og dansede Hellige Danse under hans ledelse i Assisi og i hans kloster i Tyskland. Hun har taget en 3 årig danselederuddannelse hos Bruder Georg. Herudover har hun taget det 2. år af den 2-årige danselederuddannelse hos Maria-Gabriele Wosien. Karin rejser ofte til Tyskland, Sverige og Findhorn og får fornyet danseinspiration.

Se mere på: www.helligedanse.dk

Pris pr. gang: kr. 60/80 for medlemmer/gæster