Online Foredrag ved Charlotte Bech – SÅDAN STYRKER VI IMMUNFORSVARET – ID: 210216CBEfonTFK

16. februar - 19:00 - 21:30

kr.70 – kr.110

Tirsdags Foredrag Online ved Charlotte Bech.

Her vil du få de syv vigtigste råd til at styrke immunforsvaret. Forskning viser, at vi kan gøre meget selv for at styrke vores immunforsvar. Det drejer sig om at nedbringe stress, om god søvn, smil og latter, vitamin D, sund kost generelt og en sund tarmflora. Desuden har det vist sig at sang – og visse typer af musik – styrker immunforsvaret. Dyrestudier har vist, at vitaminer og mineraler som zink, jern, folsyre, vitamin A, B6, C og E kan øge immunresponset. Desuden er det gavnligt at spise masser af frugt og grønt – gerne også det grove – bælgfrugter, fuldkorn, bær, nødder og kerner. Undgå rygning og kød, fjerkræ, fisk og skaldyr, og skær ned på salt, sukker og alkohol. Undgå så vidt muligt stress. Stress er en belastningstilstand, som opstår, når krav fra omgivelserne eller os selv overstiger de ressourcer, vi har – eller oplever, at vi har. Stress kan både være fysisk og psykisk. Langvarig stress får kroppen til at producere hormonet kortisol, som kan svække vores forsvar mod virus og bakterier. Længerevarende stress udtrætter immunsystemet, så vi lettere bliver syge.

Læge Charlotte Bech har en baggrund som læge for fødende kvinder i Tennessee USA, indenfor mavetarmkirurgi på Gentofte Amtssygehus samt intern medicin på Rigshospitalet. Charlotte Bech er autoriseret læge, medlem af lægeforeningen (DADL), medlem af foreningen af speciallæger (FAS), og medlem af Dansk Selskab for Almen Medicin (DSAM). Charlotte Bech arbejder med kursister, der selv ønsker at gøre en indsats for sundhed via dokumenterede naturlige metoder som kost, livsstil, motion, yoga, meditation og ayurveda (som også anbefales af WHO). www.charlottebech.dk

Pris: 70/110 kr. for medlemmer/gæster.
Tilmelding og Betaling: Tilmeld dig og betal direkte – se Billetter nederst under begivenheden.

16. februar
Pris:
kr.70 – kr.110

Billetter

Nedenstående antal inkluderer billetter til denne begivenhed allerede i din indkøbsvogn. Hvis du klikker på "Hent billetter", kan du redigere eksisterende deltageroplysninger samt ændre billetantal.
Billetter are no longer available