ONLINE Foredrag – GENNEM INDVIELSENS MØRKE ved Kasper Westeraa – ID: 210914KWEfonTFK

14. september - 19:00 - 21:30

kr.70 – kr.110

Online Tirsdags Foredrag ved Kasper Westeraa.

En af Martinus’ store gaver til menneskeheden er forklaringen på de mørke oplevelser i tilværelsen. Hvorfor oplever vi overhovedet mørke? Er der en mening med galskaben? Idet vi svarer på disse spørgsmål, vil vi samtidig komme ind på, hvordan man ved hjælp af visse teknikker kan bruge livets mørke oplevelser til personlig vækst og derved drage mest mulig nytte af dem.

Kasper Westeraa er uddannet fysiker og er født ind i en familie med stor interesse for Martinus. Han har aktivt studeret åndsvidenskab i knap tyve år og teosofi i ca. fem år. Kasper har tidligere arbejdet som gymnasielærer, hvor han har undervist i matematik, fysik og filosofi. Han studerer p.t. software på Aalborg Universitet.

Pris: 70/110 kr. for medlemmer/gæster.
Tilmelding og Betaling:
 Tilmeld dig og betal direkte – se Billetter nederst under begivenheden.
Ved bestilling af billet kommer linket til Online kurset  på den mail, som indeholder Ordren!

Dette foredrag indgår i en serie der startede i foråret 2021 (23/2, 23/3, 27/4, 11/5 og 8/6) med Kim Pedersen, Kasper Westeraa og Birgitte Saviéra.
Der er en rød tråd i foredrags serien. Temaerne er forskellige, og foredragene kan stå alene. Næste foredrag er d.19. oktober med Kim Pedersen.

Om foredragsrækken
UDVIKLINGSPOTENTIALER I 2020’ERNE SET I ESOTERISK PERSPEKTIV

2020 startede på en ny måde, nemlig med at sende mange hjem. Men samtidigt kom de langt omkring ved hjælp af en ny måde at mødes på gennem internettet: f.eks. Google Meet, YouTube osv. På kun nogle få måneder blev mange af os måske rykket 10 år længere frem i vores brug af internettet.

Vi kan sige, at nøden har tvunget os til at være kreative på mange måder. Her i 2021 befinder vi os stadig i Coronaens skygge. Noget tyder på, at mange er begyndt at få nye tanker for anderledes måder at håndtere og udnytte de nye internetmuligheder.

Teosofien fortæller, at Mestrene afholder konklave på de indre planer én gang hver 100 år. Her lægges linjen for de næste 100 år. Sidste konklave fandt sted i 1925 og lå mellem de to store verdenskrige, hvor næsten hele verden var involveret. Den næste konklave finder sted i 2025, og det bliver interessant at følge hvilke muligheder og opgaver, der gives til menneskeheden.

Efter anden verdenskrig blev FN, Nato og EF skabt, og disse organisationer samlede nationerne i fællesskab og samarbejde. Der kom radio og TV, og flyvningen åbnede luftelementet op for os. Ifølge Teosofien er dette den første æter, set nedefra.

Nu er vi kommet frem mod den anden æter, som er knyttet til det at lægge planer. Vi skal se, hvad der ligger bag denne tanke. Måske er det menneskets ønske om at få mere frihed her på jorden, at kunne nyde jordens flotte natur og årstider, der har gjort, at vi leder efter nogen, der kan overtage noget af vores arbejde? Her kommer den kunstige intelligens ind. Hvad med robotter? Hvad er vores forhold til dem og hvor meget tør vi overlade til dem? Er de universelle?

Livets akse har flere dimensioner. Lige nu samarbejder vi vandret, men hvad med det lodrette samarbejde? Hvor står vi der? Lad os stille dette spørgsmål til Teosofien og den øvrige åndsvidenskab. Til alle tider har der været mennesker, der har haft forbindelse til de indre verdenerne og har været i kontakt med mestre, f.eks. Kristus og Buddha eller med engle som ærkeenglen Gabriel hos Maria. Er det den lodrette kontakt? Og er sindet en af nøglerne til at åbne denne nye bevidsthed? Østens vise har lært os om de syv centre, men er der flere? Hvad siger Vestens visdom om dette?

Billetter

Nedenstående antal inkluderer billetter til denne begivenhed allerede i din indkøbsvogn. Hvis du klikker på "Hent billetter", kan du redigere eksisterende deltageroplysninger samt ændre billetantal.
Billetter er ikke længere tilgængelige

14. september
Pris: