« All Begivenheder

OM FLOW, NÆRVÆR OG SELVVÆRD Foredrag ved Jan Visby Berthelsen

25. september - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 25. september kl. 19.00

Dette foredrag giver en sjældent set tilgang til flowtemaet, fordi der både findes en følelsesmæssig, mental og åndelig tilgang til flow. Ligesom sundhed er mere end fravær af sygdom, er nærvær mere end fravær af stress. At sige farvel til stress kræver bevidste fravalg. Men at sige ja til nærvær handler om mere end en strategi. Centralt i foredraget er, at såret selvværd som barn, ung eller voksen skaber problemer i forhold til at føle sig værdifuld som menneske, hvilket sender ubevidste signaler til omgivelserne om, at man ikke er værd at elske, og at man derfor ikke fortjener succes og overflod. Det er derfor, at graden af selvværd eller graden af autentisk kontakt til sig selv er selve hovednøglen til flow. Enhver tilstand eller handling tiltrækker en feedback fra universet, og dette universelle feedbacksystem er en del af nærværets eller nuets magi i praksis. Alice Millers menneskesyn samt C. G. Jungs begreb om synkronicitet er vigtige elementer i foredraget.

Pris: kr. 60/80 for medlemmer/gæster

Jan Visby Berthelsen, 52 år, har i mange år beskæftiget sig med eksistentielle emner, herunder psykologi og spiritualitet. I sit arbejdsliv er han involveret i helsekost og naturmedicin, og har har været centerleder og i mange år boghandler med speciale i bøger om eksistentielle emner.

25. september