FLYTTET til 29.maj – MØDET MELLEM KROP OG ÅND – Eutoniworkshop ved Lis Palsvig – ID: 210306LPAkfyTFK

6. marts 2021 - 11:00 - 16:30

500,00kr. – 600,00kr.

Workshop lørdag den 6. marts flyttet til lørdag d.29. maj 2021.

Tema: Kontaktbegrebets betydning for kroppens spændingsregulering og for blodkredsløb og varmeregulering.
Blodkredsløbet i kroppen har ikke altid de bedste vilkår, og det kan mærkes på kroppens varmeregulering. Kender du til, at nogle steder på huden kan være varme, mens andre er iskolde? Mange kender til kolde hænder og/eller fødder og slår sig ofte til tåls med, at “sådan er der bare hos mig”.
Vi lader stå til, fordi vi ikke ved, hvad vi skal stille op med det, og så bliver generne efterhånden kroniske.
Eutoni er en af mulighederne til at ændre tingenes tilstand og til at få oplevelsen af, at der er rigtig meget, vi selv kan, når vi bruger vores bevidsthed og nærvær.
På denne workshop vil vi beskæftige os med Eutoniens fysisk-æteriske kontaktbegreb, en måde at forholde sig på kropsligt i forhold til omgivelserne. Man kan også sige, at det er grundlaget for, at kroppen hele tiden kan regulere sin spændingsbalance, slippe de blokeringer vi har, og hindre os i at skabe nye. Blokeringer lukker for blodcirkulationen og dermed varmefordelingen i kroppen.
Som deltager vil du blive guidet igennem kroppen på en sådan måde, at du selv vil opdage, hvad der hjælper til at åbne for kredsløbet. Undervisningen vil blive tilpasset den gruppe, der er tilstede.

Lis Palsvig er eutonipædagog fra Gerda Alexander Skolen i København. Har i mange år været medbehandler af adfærdsvanskelige børn og unge på behandlingshjem under børneforsorgen. Har undervist unge under uddannelse på socialpædagogiske seminarier, på skuespillerskoler i Århus og København og på musikkonservatoriet. Har givet efteruddannelser til behandlere af familier i krise. Har været censor og senere uddannelseslærer ved G.A. skolen, og været gæstelærer ved eutoniuddanelser i Argentina, Brasilien og Tyskland. Se mere om Eutoni på: www.eutoni.dk

Pris: 500/600 kr. for medlemmer/gæster.
I prisen indgår kaffe, the og lette traktementer. Frokosten sørger man selv for.

Tilmelding og Betaling: Tilmeld dig og betal direkte – se Billetter nederst under begivenheden.
Max 9 deltagere.
Bemærk: Din plads er først reserveret, når beløbet er modtaget.

6. marts 2021
500,00kr. – 600,00kr.