MØDET MELLEM KROP OG ÅND – Eutoniworkshop ved Lis Palsvig

Lørdag den 31. oktober kl. 11.00 – 16.30

2. lørdag af to. Temaer:

Knoglebevidsthed og åndedræt.

Med nærvær og bevidsthed vil vi opsøge den fysiske krops kerne, knoglerne, og igennem denne kontakt få en oplevelse af deres betydning for vores oprette holdning, vore bevægemuligheder, og om muligt også hvorledes knoglebevidsthed understøtter vores mentale lodrette holdning, energi og væren.

Vi vil udforske et af naturens lovmæssige principper, som vi i eutoni kalder repousser, det at modstå tyngdekraften og opdage at vi har en naturlig og medfødt tilgang til knoglebevidsthed og knoglestyrke, som måske er forfaldet med årene og gået i kroppens glemmebog. Som en ekstra gevinst vil dette nærvær også give liv til at styrke kroppens energetiske energi-flow igennem fascierne (musklernes hinder og sener).

I dette arbejde er det nærliggende at tage emnet åndedrættet under lup. Åndedrætsorganerne kan være i spændingsubalance, ligesom andre væv i kroppen, og en sådan ubalance har bl.a. indflydelse på åndedræts-kapaciteten.

Kan en sådan fikseret ubalance forløses gennem eutoni?

Kan vi forøge åndedrætskapaciteten gennem eutoni?

Disse emner vil være det grundlæggende i begge efterårskurser, som kan tages uafhængigt af hinanden eller som et forløb. Undervisningen vil blive tilpasset den gruppe, der er tilstede. Derfor er det også muligt for dig, der ikke tidligere har mødt Eutoni, at deltage.

Se mere om Eutoni på www.eutoni.dk

Max 12 deltagere.

Pris: Kr. 500/600 for medlemmer/gæster – i prisen er inkluderet kaffe, te og lette traktementer. Medbring selv frokost.

Tilmelding: Sys Jørgensen, e-mail: tilmelding@teosofiskforening.dk eller tlf. 20 64 24 98.

Indbetaling: reg. nr. 8401 kontonr. 000 1063 074. Husk reference LP1/LP2 (for 1. kursus/ 2. kursus) + dit navn. Ved framelding tilbageholdes 100,- kr til administration.

Bemærk: Din plads er først reserveret, når beløbet er modtaget.

31. oktober
Begivenhed Kategorier:
,

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer