KRISTI GENKOMST VIA FAUSTINA I POLEN – Foredrag ved Else Marie Post – AFLYST

10. november - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 10. november kl. 19.00 – 21.30

Foredraget vil belyse den store polske kvindelige mystiker Faustinas liv, hendes spiritualitet og de opgaver, som hun blev pålagt at udføre. Hvordan kunne hun, som søster i en kontemplativ orden, overhovedet sætte gang i et stort forberedelsesarbejde for Kristi Genkomst? Og hvordan er det så gået med de tiltag, som det var hendes opgave at iværksætte? Hvad med det nye åndelige fællesskab, som hun skulle skabe? Hvordan passer Faustinas tjenesteopgave sammen med teosofiens forståelse af Kristi Genkomst? Hvad kan vi selv gøre for at deltage i forberedelsen ifølge Faustina og teosofien?

Bemærk at 2020 er 75 året for befrielsen af koncentrationslejren Auschwitz nær Krakow, hvor Faustina repræsenterede barmhjertigheden i en mørk tid. Faustina blev helgenkåret i år 2000.

Faustina (1905-38) var søster i “Den Barmhjertige Guds Moders Orden” i Polen. I 1931 viste mesteren Jesus sig for hende og bad hende om at male et billede af ham, og det blev begyndelsen til et tæt samarbejde mellem Jesus og Faustina. Hun skulle offentliggøre billedet, for at mennesker kunne bede til ham gennem det, og han ville til gengæld fylde de bedende med kærlighed og barmhjertighed. Endvidere skulle hun etablere et nyt åndeligt fællesskab og sprede budskabet til alle om Jesu store barmhjertighed og derigennem forberede Kristi Genkomst. Else Marie Post har i mere end 30 år beskæftiget sig med den tidløse visdomslære, esoterisk livsforståelse og livsførelse, mystik og symboler. Hun holder foredrag, kurser, retræter, hjertemeditation og studiekredse. Hun har skrevet og udgivet en række bøger om mystik og åndelig vandring – herunder ”Faustina – Barmhjertighedens Apostel”.

Pris: 60/100 kr. for medlemmer/gæster.

10. november

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer