JULENS KOSMISKE BUDSKAB – Foredrag ved Ole Therkelsen

8. december - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 8. december kl. 19.00 – 21.30

Bag den historiske beretning om Jesus fødsel og gerning findes en symbolik og en visdom, som fortæller om en human udvikling, som alle mennesker på jorden kommer til at gå igennem. I sin lille bog “Juleevangeliet” har Martinus forklaret, hvordan vi mennesker i evolutionens gang er på vej bort fra dyrerigets kamp og egoisme imod et rigtigt menneskerige med fuldkomne, humane og kærlige mennesker. Menneskeheden er på vej til at udvikle sig fra en bankkontokultur til en sand gavekultur. Mange mennesker siger, at de trætte af juleræset, der er skruet op til det store pengeforbrug ved hjælp af reklamer og forretningsprincippet. Er julen udtryk en gavekultur eller er den blot udtryk for det fremherskende forretningsprincip? Viden om de åndelige naturlove vil gøre det muligt for de jordiske mennesker at få herredømme over deres mentalitet og efterhånden skabe et kærlighedens verdensrige på jorden.

Martinus Åndsvidenskab i en nøddeskal

Videnskaben har vist, at alle forandringer i den fysiske materie er lovbundne. Martinus (1890-1981) påviser, at der også findes love for psyken og tænkningen. Viden om disse psykiske naturlove vil gøre det muligt for det jordiske menneske at få herredømme over dets mentalitet og efterhånden skabe et kærlighedens og fredens paradis på jorden.

Forfatter Ole Therkelsen f. 1948 er kemiker (DTU) og biolog (KU). Han taler og skriver på grundlag af sit livslange engagement i Martinus Kosmologi. Han har holdt ca. 2.000 foredrag om kosmologien i femten lande på seks forskellige sprog, dansk, svensk, engelsk, tysk, fransk og esperanto, hvoraf flere kan høres som podcast og på oletherkelsen.dk

Pris: kr. 60/100 for medlemmer/gæster.

8. december

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer