INTRODUKTION TIL CHAKRA-LÆREN I DEN HERMETISK-KRISTNE SKOLE – Foredrag ved Jan Brahm – AFLYST

7. april - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 7. april kl. 19.00 – 21.30

Den kristne hermetisme blev i det 20. århundrede repræsenteret ved Valentin Tomberg (1900-1973) og ved Willi Seiß (1922-2013). Begge arbejdede ud fra det grundlag, som blev bragt ved Rudolf Steiner (1861-1925).

I 1930’erne udviklede Tomberg ud fra åndsvidenskaben en kristologi med en udviklet chakralære og skolingsvej. Fra 1991 til sin død udviklede Seiß et chakra-værk i form af okkulte undervisningsbreve.

På denne baggrund vil foredraget bringe en introduktion til chakra-læren i den hermetisk-kristne skole. Foredraget vil belyse chakraernes opståen, deres fald og formørkelse og den skoling, som i dag er nødvendig, hvis disse organer for den åndelige erkendelse skal udvikles på en sund og sikker måde.

I Johannes-evangeliet er grundelementerne for en sådan åndsskoling indeholdt bl.a. i prologens kristne ur-meditation, i de syv Jeg-er formler, de syv undere, de syv passionsstadier, samt i de syv korsord. De syv hoved-chakraer vil i foredraget blive beskrevet på denne baggrund, og deres skoling vil blive angivet, sådan som denne praktiseres i den hermetisk-kristne skole.

Pris: kr. 60/100 for medlemmer/gæster.

7. april

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer