GREVEN AF SAINT GERMAIN – Foredrag ved Lonnie Stryg – AFLYST

2. juni - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 2. juni kl. 19.00 – 21.30

Foredraget tager udgangspunkt i bogen ’Der Graf von Saint Germain und die Musik’ af de tre forfattere Mieke Mosmuller, Thomas Senne og Jos Mosmuller. Bogen er blevet til på grundlag af et tre dages seminar med de tre forfattere, der blev afholdt i Ansbach i 2017. Der er også hentet inspiration fra andre kilder. Hvem var han – Greven af Saint Germain og hvem er Mesteren Ragoczy? Vi skal høre om greven, hans musik, om hans alkymi, eksperimenter og om andre af hans hemmeligheder. Var han virkelig 200 år gammel, som man sagde i hans samtid…? Vi kommer omkring nogle af de personer, som greven var i berøring med, blandt andet Cassanova, Madame Pompadour, Voltaire og Rosenkreutz.

Foredraget bliver krydret med noget af grevens musik. Vi kommer til at høre tyske kammermusikeres fortolkninger af nogle af grevens kompositioner, og vi skal høre mine fortolkninger af et par af grevens kompositioner på violin. Greven var en dygtig violinist og meget af hans musik er komponeret for violin.

Vi skal høre mit bud på, hvilken betydning M. Ragoczy, mesteren for den violette stråle har for nutiden, hvordan påvirker indstrømningen af de violette, feminine energier os, menneskeheden? Foredraget indledes med meditativ bevægelse til musik.

Pris: kr. 60/100 for medlemmer/gæster.

2. juni

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer