« All Begivenheder

Graalen som Energiform Foredrag ved Sosha Lillielys Gornitzka

21. august - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 21. august kl. 19.00

Hellige kilder har altid været æret og respekteret verden over. Graalen er en energiform givet os fra De Højere Magter, med lidt hjælp fra stjernefolk, videregivet til Atlantis, hvorfra graalen bl.a. kom til Irland med det sagnomspundne folk Tuatha De Danaan, som betyder Danas børn.
Graalen rummer vand. Vandets energi er receptivt og feminint og opfanger og rummer alle slags frekvenser, både de tunge og de lette. Stagneret vand øger urenhederne, men vand i bevægelse renser. For at vandet i graalen kan være i bevægelse kræver det intervention fra de øvrige 4 elementer, luft, jord, ild og æter, som også repræsenterer forskellige energiformer. Under Glastonbury Tor er der vand, og på toppen af The Tor er der en gylden graal, som samler alt, husker alt, rummer alt. Ønsker du mon at være gralsbærer, selvom du må bære og rumme menneskenes tunge energier også, for derved at kunne transformere denne tunge energi til endnu mere let energi? Vi rummer ca. 60% vand i vore kroppe. Mon vi skal bruge denne høje procentdel til at være receptorer?
Mellem Glastonbury Tor og Chalice Hill udspringer tre kilder, den hvide, den røde og den blå kilde, og de repræsenterer i den kristne lære Jesu legeme, Jesu blod og Jesu ånd, eller Faderen, Sønnen og Helligånden. I druidernes lære repræsenterer de også de tre verdener, åndeverdenen, de levendes verden og de dødes verden, eller jomfruen, moderen og den vise gamle kvinde. Men druiderne var de første til at tage kristendommen til sig… på grund af Jesus, som allerede inden da blandt druiderne var kendt som Hesus eller Yesu, han som de sidste 3 år af sit liv blev belivet med Kristus-energien.
Når man skaber noget, f.eks. skriver en bog, laver et kunstværk eller komponerer et musikstykke, plejer man i mange traditioner, f.eks. numerologien, at sige, at dette er et ”barn”. I de gamle skrifter sagdes Den Hellige Graal at være det barn, Jesus og Maria Magdalene fik sammen, og ingen tvivl om, at disse to lysvæsner har transformeret Jorden på en helt eklatant måde.
Avalon, den hellige ø. I Danmark kender vi ordet Vi, et Vi er et helligsted. Vi bruger stadig ordet i vievand og vielse og i navne som Viborg og Viby. Før i tiden var Glastonbury et Vi omgivet af vand, og der findes gamle kort, der beviser dette. Dengang var Avalon stedet, hvor Det Gamle Folk boede og stedet, hvor præster og præstinder fra Atlantis senere bosatte sig. De lærte af hinanden og af andre spirituelle strømninger, og da blev Avalon et sted for druider.

Pris: kr. 80/100 for medlemmer/gæster

21. august