FLOW 2 – OM FLOW OG NÆRE RELATIONER – JAN VISBY BERTHELSEN

21. maj - 19:00 - 21:30

I Flow 1 så vi hvordan vores inderste kerne, graden af selvværd og de ubevidste lag i psyken spiller ind i vores oplevelse af flow i såvel medgang som modgang, eller med andre ord: vores relation til os selv, positivt og negativt, og de mulige konsekvenserne af disse i vores liv. Her i Flow 2 ser vi på den psykologiske og spirituelle dimension af flow i forhold til vore nære relationer, dvs. voksen/barn relationen, venskaber og parforholdet. En hovedpointe i dette foredrag er at kvaliteten i vore nære relationer er dybt påvirkede af graden af vores selvværd og vores livserfaring eller visdom, foruden, naturligvis, af vore ubevidste mønstre. I vores kærlighedsliv tiltrækker vi – og fastholder vi – oftest en partner, der afspejler vore indre mand/kvinde dynamikker, vore animus/anima dynamikker. Foredraget indeholder nogle overraskende konklusioner omkring lykken og vejen dertil.

Man kan fint deltage i Flow 2 selv om man ikke har været til Flow 1 foredraget.

Pris: kr. 80/100 for medlemmer/gæster.

Jan Visby Berthelsen: 52 år, har i mange år beskæftiget sig med eksistentielle emner, herunder psykologi og spiritualitet. I sit arbejdsliv er han involveret i helsekost og naturmedicin, og har været centerleder og i mange år boghandler med speciale i bøger om eksistentielle emner.

21. maj