ESOTERISK MEDITATIONSGRUPPE

7. februar - 18:30 - 21:00

Sæsonstart torsdag den 10. jan. kl. 18.30 – ca. 21.00.

Herefter torsdage i lige uger til den 13. juni. Djwal Khul (DK/Tibetaneren) fortæller, at to store begivenheder venter os i fremtiden:

1: Hierarkiets fremtræden.

2: Menneskehedens overgang fra Det Fjerde Naturrige til det femte, Sjælenes.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe denne proces til at ske i overensstemmelse med planen? I bogen ’Strålerne og Indvielserne’ præsenterer Tibetaneren os for videnskaben om Antahkaranaen. Her står der: ’Der findes ikke større tjenestearbejde at udføre, end at bygge Antahkaranaen’. Hvad er Antahkaranaen, som Tibetaneren fokuserer på? Det undersøger vi i gruppen og tager derfor de redskaber i brug, som gives os i bogen ’Strålerne og Indvielserne’ af Alice A. Bailey. Andre relevante bøger inddrages.

Disse redskaber er, skriver Tibetaneren: ’En målrettet indsats med meditation, fulgt op af studier og implementering i dagligdagen af de opnåede færdigheder. På den måde væves på Antahkaranaen, og integration med Sjælen opnås. Efterfølgende sættes retningen mod Ånden, og styret aktivitet bliver den nye tilstand af bevidsthed.’ Vi starter aftenen med en meditation, som er direkte relateret til videnskaben om Antahkaranaen. Efterfølgende er der åben plenum, hvor vi er i dialog om det meditative arbejde. Resten af aftenen er afsat til at studere i fællesskab. Det hænder, at gruppen bliver engageret i dialog og denne impuls følger vi, så længe vi kan relatere det til gruppens tema. Interesserede er velkomne. Der gives gerne en introduktion på mødeaftenen eller telefonisk.

Info/tilmelding til: Carsten Hald, tlf. 30 29 75 09. e-mail: Chald.live@gmail.com

7. februar