EN REJSE MED ROSENKORS-ORDENEN AMORC ved Kim Achen

22. januar - 19:00 - 21:30

EN REJSE MED ROSENKORS-ORDENEN AMORC
Kim fortæller om sin 37 årige rejse med mysterieskolen AMORC. Foredraget berører, hvordan Rosenkors-Ordenen kan hjælpe den søgende mod illumination. Kim beretter om sine personlige erfaringer under arbejdet med sig selv gennem studier, symboler og ritualer. Templet er et centrum i Kims forståelse af AMORCs undervisning.

Traditionelt bygger AMORC sin undervisning på tre søjler: Kabbala, Hermetisme og Gnosis. Kim har i mange år arbejdet med gnosis og tempelsymbolik. Vi kommer ind på, hvad der faktisk kræves for at opnå spirituel udvikling, når man vælger at gå på den sti, som AMORC underviser os i. Der vil undervejs komme nogle øvelser, som viser, hvordan den undervisning vi får, faktisk kan bruges i vores daglige liv.

Da Rosenkors-Ordenen AMORC i Skandinavien bliver 100 år i 2020, kommer vi ind på den tidligste historie fra den spæde start i Danmark til dagens Skandinaviske Storloge.

Kim Achen er selvstændig erhvervsdrivende med et anlægsgartneri og en konsulentvirksomhed, der fokuserer på stresscoaching og årsagerne til stress. Han er gift og har 3 voksne børn.

I 37 år har Kim Achen været medlem i Rosenkors-Ordenen AMORC og har
varetaget mange typer af tillidsposter i organisationen. For tiden sidder han i bestyrelsen som menigt medlem og er Ordenens arkivar. Derudover er han fast medlem i indvielsesteamet i ordenens tempel i Onsala.

22. januar