EN AFTEN MED UDGANGSPUNKT I MUSIKKEN – Foredrag ved Michala Petri – UDSOLGT

27. oktober - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 27. oktober kl. 19.00 – 21.30

Michala Petri vil fortælle om de erfaringer hun har fået gennem sit arbejde med musik og på sine koncerter gennem mere end 50 år. Hun vil komme ind på musikkens stoflighed, kommunikationen med publikum og det fællesskab der opstår i en koncertsituation, og som kan åbne til oplevelser af andre verdener.

Desuden vil Michala på blokfløjten spille eksempler på forskellige former for musik, bl.a. af Bach, og fortælle om forskellige “lyttemåder” og “effekter” af musikken. Aftenen vil tildels foregå i dialog med publikum, og med Eva Lassen og Anne Pedersen som hjælpende ordstyrere.

Michala Petri er dansk blokfløjtespiller og en af nutidens største virtuoser på sit instrument. Fra hun var ganske ung, har mange komponister skrevet blokfløjtemusik til hende. Hun blev 2012 udnævnt til adjungeret professor ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Hun debuterede som solist i Tivolis Koncertsal i 1969 og studerede derefter i Hannover i Tyskland. I løbet af sin internationale karriere har hun arbejdet sammen med så forskellige musikere og dirigenter som James Galway, Keith Jarrett, Gideon Kremer og Claudio Abbado.

Hendes repertoire strækker sig fra den tidlige barokmusik til helt moderne kompositioner. Michala Petri har fået internationale topanmeldelser, flere nomineringer og priser.

Pris: Kr. 135/175 for medlemmer/gæster

Tilmelding til Anne Pedersen: annemp09@gmail.com

Indbetaling: reg.nr 8401 kontonr. 0001063124.

27. oktober

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer