AFLYST – DISCIPELSKAB I DEN NYE TIDSALDER – BIND II ÅND OG UNIVERSEL INDSIGT (1)- Kursusforløb ved Kim Pedersen – ID: 210220BKPkfyTFK

20. februar - 10:00 - 21. februar - 17:00

kr.1350 – kr.4350

Nye datoer: 12-13.juni 2021.

Nyt toårigt kursusforløb.

Lørdag den 20. februar og søndag den 21. februar kl. 10.00 – 17.00.
Nu får du mulighed for at deltage i en række spændende studiedage. Vi tager udgangspunkt i Alice A. Baileys bog: ” Discipelskab i den nye tidsalder” bind II. Her beskrives, hvordan du som spirituelt søgende menneske kan følge dit indre kald og samtidig bevare dit fokus i den forpligtende hverdag.
I dette andet bind af discipelskab bøgerne uddybes emnerne meditation og indvielse. Meditation beskrives som vejen til al skabelse, hvor det enkelte menneske kan komme i kontakt med sit eget højere selv og Hierarkiet.
Det siges, at den nye tidsalder varsler et sjælenes rige, der bæres frem af en særlig grundtone, nemlig gruppearbejde. Men hvordan kan man opmuntre verdenen til gruppeaktivitet, når personligheden aldrig er blevet dyrket så meget som nu? Hvordan integrerer du åndelighed i din hverdag, så du bliver i stand til at stå fast som en oplyst sjæl midt i travlheden?
En af de mest komplicerede udfordringer, som nutidens spirituelle interesserede står over for er, hvordan man omsætter århundredes visdomsteorier til praktisk hverdagshandling. Det kan være vanskeligt at frigøre sig fra den moderne verdens pligter og gøremål, når man mærker et dybt råb indefra, der ønsker opmærksomhed. Er der mon en større mening med den indre ubalance? Og hvordan skabes en gylden middelvej?
Bogen beskriver, hvordan indvielser kan finde praksis i menneskenes daglige liv. Bevidstheden er til stadighed ekspanderende, hvorved den gradvist bliver en del af vores planetariske livs bevidsthedsstrøm. Bevidsthedsudvidelse ledsages af en række åbenbaringer. Fem af sådanne åbenbaringer beskrives med symbolske formler og antydninger som hjælp til at opnå dybere indsigt i emnet.
I undervisningen vil Kim Pedersen gøre brug af meditations- og visualiseringsøvelser, samt en bred vifte af åndsvidenskabelige kilder.
Kurset foregår således, at der i løbet af de to år afholdes 6 fysiske weekends, som hver følges op af en spørgeaften. Meditationerne lægges på YouTube, så du får mulighed for at gentage dem, så ofte du har lyst.

Kim Pedersen er foredragsholder og har været igangsætter for en række grupper, der arbejder med åndsvidenskab og spiritualitet i både Norge og Danmark. Han er formand for Teosofisk Forening Aalborg og har i mange år beskæftiget sig med en bred vifte af forskellige åndsvidenskabelige områder, studeret kristen mystik og har startet Kabbalahskolen Qibel. Desuden har han fungeret som medie i omkring femogtyve år – har arbejdet med astrologi i tyve år og har startet astrologiskolen Attitude Astrologi samt det nordiske meditationsarbejde. Se nærmere på hjemmesiden: www.bkimpedersen.dk

Mødegange 2021
Weekender: 20.-21. februar, 12.-13. juni, og 16.-17. oktober kl. 10.15 – 16.45
Net møder mandag aftener: 12. april, 16. august og 6. december kl. 18.30 – 21.30
Mødegange 2022
Weekender: 5.-6. februar, 4.-5. juni og 1.-2. oktober kl. 10.15 – 16.45
Net møder mandag aftener: 11. april, 15. august og 5. december kl. 18.30 – 21.30

Tilmelding og Betaling: Tilmeld dig og betal direkte – se Billetter nederst under begivenheden.
Man opfordres til at tilmelde sig til 3 weekender + 3 online aftener og betaler disse.

Pris: For 3 weekender og 3 onlineaftener: 3.750/4.350 kr. for medlemmer/gæster.
Det er dog muligt at prøve en enkelt weekend med tilhørende onlineaften. Pris: 1.350/1.550 kr. for medlemmer / gæster.
Beløbet bedes indbetalt 10 dage inden den pågældende weekend.
I prisen indgår kaffe, the og lette traktementer. Frokosten sørger man selv for.

Ved framelding tilbageholdes 100 kr. til administration.
Bemærk: Din plads er først reserveret, når beløbet er modtaget.
Hvis kurset ikke kan afholdes fysisk pga. situationen, vil det blive afholdt på Google Meet.

Start:
20. februar - 10:00
Slut:
21. februar - 17:00
Pris:
kr.1350 – kr.4350

Billetter

Nedenstående antal inkluderer billetter til denne begivenhed allerede i din indkøbsvogn. Hvis du klikker på "Hent billetter", kan du redigere eksisterende deltageroplysninger samt ændre billetantal.
Billetter are no longer available