DEN ELEKTRISKE PÅSKEILD – I LYSET FRA DEN CEREMONIELLE 7. STRÅLE – Online Påskekursus ved Kim Pedersen og Susanne Hansen – ID:210401KOSkonTFK

1. april - 09:30 - 2. april - 16:00

kr.1050 – kr.1250

Torsdag den 1. april og fredag den 2. april kl. 9.30 – 16.00.
Vi skal ud på en spændende kausalrejse gennem tid og rum. Vi byder op til en kosmisk dans, hvor vi føres ind i sjælens historisk vævede billedtæppe. Dette tæppe er skabt gennem kulturperioderne, og sjælen står nu foran et nyt kvantespring i det nye årtusinde.
Ved at rette blikket ud over det lange tidsrum, som strækker sig fra Det Gamle Ægypten, Verdenslysets anden fakkelbærer, og op til vores tid, er vores dybeste sjælelige anliggender og vores inderste sjæl blevet skabt.
Rudolf Steiner mener, at vi først kan finde det, sjælen har bevaret som sit helligste, når vi har rettet blikket mod de store begivenheder i folkets og verdens historie.
Vi skal høre legenden om gudinden Isis som Verdensmoderen, der samlede alle højtudviklede kvinder i verden for at forme en smuk kosmisk lotus i Universet og om antikkens skabelsesmyter samt de gamle græske gudinder og guder.
Skaberne af den græske mytologi var vidt fremskredne i den kunst at udtrykke filosofiske og kosmiske sandheder i skjul af myter, således at den forstående kunne opfatte visdommen, mens den samtidigt var skjult for de ligegyldige og uvidende.
Vi skal møde de gamle filosoffer, menneskehedens store lærere, og stifte kendskab med de Eleusinske mysterier. Grækenland blev Verdenslysets tredje fakkelbærer.
Da Kristusimpulsen kom på det dybeste punkt i evolutionen, gav det stødet til en ny opstigning og samarbejde med ærkeenglene og den keltiske folkeånd. Kristusmysterierne i Johannesevangeliet er porten til Vandbærerens tidsalder.
Meditationer og healing bliver en del af kurset.

Kim Pedersen er foredragsholder og har været igangsætter for en række grupper, der arbejder med åndsvidenskab og spiritualitet i både Norge og Danmark. Han er formand for Teosofisk Forening Aalborg og har i mange år beskæftiget sig med en bred vifte af forskellige åndsvidenskabelige områder, studeret kristen mystik og har startet Kabbalahskolen Qibel. Desuden har han fungeret som medie i omkring femogtyve år – har arbejdet med astrologi i tyve år og har startet astrologiskolen Attitude Astrologi samt det nordiske meditationsarbejde. Se nærmere på hjemmesiden: www.bkimpedersen.dk

Om Susanne Hansen: I sin søgen efter esoterisk forståelse gennem hele livet, har rejsen ført hende vidt omkring. I det daglige virke arbejder hun som miljø og musikterapeut i psykiatrien i Norge. Som Teosof, Gralsarbejder og Frimurer, arbejder hun med at forene hoved og hjerte i undervisning og foredrag. Hun er Healer og Zoneterapeut og studerer esoterisk astrologi.

Pris for hele kurset: 1.050/1.250 kr. for medlemmer/gæster.

Tilmelding og Betaling: Tilmeld dig og betal direkte – se Billetter nederst under begivenheden.
Bemærk: Din plads på holdet er først reserveret, når beløbet er modtaget.
Ved framelding tilbageholdes 100 kr. til administration.

Start:
1. april - 09:30
Slut:
2. april - 16:00
Pris:
kr.1050 – kr.1250

Billetter

Nedenstående antal inkluderer billetter til denne begivenhed allerede i din indkøbsvogn. Hvis du klikker på "Hent billetter", kan du redigere eksisterende deltageroplysninger samt ændre billetantal.
Billet Gæst
DKK 1,250.00