DE FEM PORTE I ASTROLOGIEN – Kursusrække ved Catrine Håkansson

30. august - 10:00 - 15:00

Søndag den 30. august kl. 10.00 – 15.00

”De fem porte” er et minikursus i astrologisk tematydning. Kurset fokuserer på at kunne aflæse centrale temaer i et horoskop ved hjælp af metasymboler. Disse metasymboler danner en form for ankre eller håndtag, som dels kan bruges til at åbne et horoskop, dels kan fungere som faste holdepunkter i tydningen. Metasymbolerne kan bruges som en forståelsesramme for den videre tydning af planeterne og deres aspekter.

De fem porte er stjernetegnenes 1) elementer og 2) dynamikker, som i kombination kan danne et eventuelt skjult tegn, hvis karakteregenskaber kan være meget fremtrædende hos nati, horoskopindehaveren. Det er også meget betydende, hvis der mangler et element eller en dynamik. Næste port er 3) halvbuerne, hvori der f.eks. kan vise sig at være en enkeltstående planet, en såkaldt singleton, der kan være en stor hjælp som fokuspunkt for tydningen. Herudover er der 4) kvadranterne, hvor det er signifikant, hvis halvdelen eller flere af planeterne har samlet sig inden for en kvadrant. Den sidste port er 5) himmellysene, Solen og Månen, hvis indbyrdes forhold kan skildre en udviklingsvej, der går fra at være præget af et umodent Måne-mønster til at udleve de mere voksne og avancerede egenskaber ved ens Soltegn.

Kurset henvender sig til alle, men det er en fordel at have et vist basiskendskab til det astrologiske sprog på forhånd. Vi anvender Live Horoscope og har også dværgplaneterne med i tydningen.

Titlen på kurset henviser til Claus Houlbergs bog ”Horoskopets fem porte”, som vil være kursusmaterialet. Bogen kan købes i Teosofisk Forenings Boghandel til 168 kr. Herudover skal beregnes 40 kr. til kopier, som betales til Catrine på kursuset.

1. søndag

1. port. Stjernetegnenes elementer.

Her gennemgås stjernetegnene og de fire elementer. Vi ser i deltagernes horoskoper, om elementerne er ligeligt fordelt, eller om der er en interessant mangel eller overvægt et sted. Vi ser eksempler på, hvordan planeterne fungerer som eneste planet i et element, og hvordan Månen i element viser et grundlæggende temperament og en følelsesmæssig reaktionsmåde.

Pris pr. søndag: kr. 450/500 medlemmer/gæster I denne pris indgår kaffe, the og lette traktementer. Frokosten sørger man selv for. Ved betaling af hele forløbet på en gang gives en rabat på kr. 250, således at prisen for hele kurset ved samlet betaling bliver kr. 2.000 kr./2.250 kr. medlemmer/gæster.

Tilmelding: Sys Jørgensen, e-mail: tilmelding@teosofiskforening.dk eller tlf. 20 64 24 98, oplys mailadresse og evt. dit mobilnr. Indbetaling af kursusbeløb senest fredag ugen før kursusafholdelse.

Indbetaling: reg. nr. 8401 kontonr. 000 1063 074. Husk reference CT + dit navn.

Bemærk: BINDENDE tilmelding og max 12 kursister.

30. august
Begivenhed Kategorier:
,

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer