AFLYST – CHAKRASYSTEMET I ØSTEN OG VESTEN – Workshop ved Jacob Aremark – ID: 210207JARkfyTFK

7. februar - 10:00 - 16:00

kr.450 – kr.550

Chakrasystemet har i løbet af det 20. og 21. århundrede fundet vej ind i mange moderen spirituelle, filosofiske og psykologiske retninger og traditioner. Men hvor kommer det egentlig fra, og hvordan blev det oprinde­ligt præsenteret?

Læren om chakrasystemet er opstået i en tid meget forskellig fra vor egen. Og vi kan ofte misforstå det ved at forsøge at passe det ind i fx. en moderne naturviden­skabelig ramme for kropsforståelse.
Men hvad er alternativet?
I løbet af workshoppen her vil vi se på, hvordan forstå­elsen af chakrasystemet har forandret sig fra det først blev præsenteret – sandsyn­ligvis i den tidlige, tantriske buddhisme – til det blev et redskab for psykoanalysen og senere psykoterapien i vesten.

Vi vil også åbne op for en meget mere intuitiv og oplevelses-orienteret tilgang til kroppen og den vej rundt forhåbentlig gøre chakrasystemet til noget tilgængeligt og nærmest indlysende brugbart i ens eget helt almindelige og u-mysti­ske liv. Konkret bliver dagen en vekslen imellem teori og praksis. Vi vil samtale, diskutere og kigge på gamle, logiske tekster. . Og vi vil lave forskellige former for fysisk praksis – tilpasset så alle kan være med uanset fysisk formåen og eventuelle skavanker og skader.

Jacob Aremark er cand.mag i filosofi med speciale i kropsbevidsthed. Han er forfat­ter til bogen “Kroppens indre landskaber – en praktisk indføring i kropsbevidsthed”. Desuden er han aikidolærer, ManuVisionbehandler og yogalærer. Han har undervist i yogaens mere teoretiske- og filosofiske dimensioner på mange kurser og yogalærer­uddannelser mm. Læs mere på www.indrelandskaber.dk

Pris: 450/550 kr for medlemmer/gæster.

I denne pris indgår kaffe, the og lette traktementer. Frokosten sørger man selv for.

Tilmelding og Betaling: Tilmeld dig og betal direkte – se Billetter nederst under begivenheden.

7. februar
Pris:
kr.450 – kr.550
Begivenhed Kategorier:
,

Billetter

Nedenstående antal inkluderer billetter til denne begivenhed allerede i din indkøbsvogn. Hvis du klikker på "Hent billetter", kan du redigere eksisterende deltageroplysninger samt ændre billetantal.
Billet Gæst
DKK 550.00