AT NÆRME SIG ELLER FJERNE SIG FRA LIVSKILDEN – Foredrag ved Uffe Jonas

6. oktober - 19:00 - 21:30

Tirsdag den 6. oktober kl. 19.00 – 21.30

Om indvielser og afvigelser på den åndelige vej

Livet er en rejse i menneskelig erfaringsdannelse og åndelig fordybelse. Vi tumler og fumler os gennem livet, mens vi som vildfarne missiler søger mod et mål, vi kun kan ane i det fjerne. Netop derfor har vi brug for lyslevende lærere og forbilleder, som selv ved deres lysende eksempler er i stand til at vise, hvilke love, regler og samfærdselsformer, der gælder i lysets, kærlighedens og sandhedens riger.

Vi vælger selv vores søkort, pejlemærker og destinationer i livet. Og netop derfor er det så let at fare vild på bølgehavet og glemme sig selv for et blålys. Denne aften vil vi beskæftige os med de åndelige veje og vildveje. Hvordan kan man vide, om man er på rette vej, selv når det stormer og suser? Hvilke farer og faldgruber i form af typiske illusionsdannelser skal man være særligt opmærksom på? Hvordan rammer man et mål, som for det meste er usynligt? Hvad er det for mekanismer, der udløser vores fald, og hvordan rejser man sig op igen?

Pris: 60/100 kr. for medlemmer/gæster.

Uffe Jonas er ph.d. i Nordisk litteratur, forfatter, foredragsholder, bandleder, sanger og komponist. Har været dybt optaget af Grundtvigs filosofi, kosmologi og spiritualitet i 25 år. Formidler en original og levende vision af forfatterskabet. Har udgivet bogen Solen ved Midnat – N.F.S. Grundtvigs Kosmologi.

6. oktober

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag
information om vores arrangementer