Esoterisk astrologi 2 ved Holger Stavnsbjerg

horoskopcirkel lille

Esoterisk Astrologi for viderekomne i Teosofisk Forening København 2018/19

Nye deltagere er velkomne, hvis de har et godt kendskab til både eksoterisk og esoterisk astrologi.

Lørdag-Søndag den 18.-19. august 1. weekend – Esoterisk horoskoptydning

Ved at anvende den nye esoteriske tydningskøreplan, skal deltageren analysere og tyde hinandens fødselshoroskoper og progressive horoskoper.

Lørdag-Søndag den 29.-30. september 2. weekend – Jesus Horoskop

På baggrund af Madame Blavatskys informationer, var Jesus født under den store Jupiter/Saturn konjunktion år 7 BC.

Ud fra den oplysning har det været muligt at opstille Mesteren Jesus horoskop. Gennem en esoterisk tydning vil vi undersøge, hvilke planeter der var aktive, da han  f.eks. indledte sit verdensfrelserarbejde som 30-årig og blev korsfæstet i Påsken som 33-årig.

Lørdag-Søndag den 10.-11. november 3.weekend – Kristendommens Astrologi

Gennem en analyse af Jesus progressive horoskop, kan vi muligvis konkludere, om det også er et horoskop for Kristendommens 2000-årige historie, da denne religion blev født med Jesus

Vi vil desuden arbejde med Korstogenes, Tempelherreordenens, Jesuitternes og Den Danske Folkekirkes horoskop, som er vigtige organisationer i Kristendommens og Fiskenes tidsalder.

Lørdag-Søndag den 09.-10. februar 2019 4. weekend – Astrogeografi

Astrogeografi giver mulighed for at omsætte sit fødselshoroskop til et personligt astrologisk verdenskort, hvor man selv kan planlægge at ”erobre verden”, idet man kan finde de bedst egnede steder på Jorden for kærlighed, ferie, karriere eller spirituel vækst. Gennem denne weekend vil vi hjælpe hinanden med at tyde den enkeltes astrogeografiske verdenskort.

Lørdag-Søndag den 23.-24. marts 2019 5. weekend – De Permanente Atomers Astrologi

De permanente atomer består fra liv til liv og opmagasinerer den viden og de erfaringer, der gennemleves gennem talrige inkarnationer i vores fysiske, astrale og mentale legeme.

Vi vil eksperimentere med Tibetanerens information om, at bestemte stjernetegn har forbindelse med de permanente atomer, for måske at finde ud af om og hvordan denne viden kan anvendes i forbindelse med horoskoptydning.

Lørdag-Søndag den 1.-2. juni 2019 6. weekend – Sjælens horoskop

Som noget nyt på Den Astrologiske Skole, vil vi gennem invokation og gruppemeditation forsøge at få inspiration til at sandsynliggøre, hvordan sjælens horoskop skal opstilles. De stjernetegn der kaldes ”Kristi 8 kræfter”, som har særlig betydning i sjælens horoskop vil blive undersøgt i elevernes horoskoper.

LÆREREN

holgerstavnsbjergHolger Stavnsbjerg, født 5. 8. 1949, er Cand. Phil. i historie og uddannet gymnasielærer og har gennem de sidste 30 år arbejdet med meditation, musik, psykologi, teosofi og astrologi.

Siden 1987 har Holger Stavnsbjerg fungeret som professionel astrolog, foredragsholder, medvirket i mange udsendelser i radio og TV og skrevet flere anmelderroste bøger om både klassisk og esoterisk astrologi og historie.
I begyndelsen af 90’erne blev han engageret i den teosofiske bevægelse og blev særligt interesseret i Alice Baileys esoteriske astrologi.
I 1996 oprettede han “Den Astrologiske Skole”, som gennem samarbejde med forskellige esoteriske centre og foreninger, har afholdt mange kurser, foredrag, seminarer og undervisningsforløb i U.S.A., Norge, Sverige og Danmark.

Praktiske oplysninger:

Sted: Teosofisk forening, Sankt Knuds Vej 27 A, 1903 Frederiksberg C.

Undervisningstid: Alle kurser fra 10.00-16.00

Pris pr. weekend kr. 1000/1100 medlem/ikke medlem.

I denne pris indgår et let traktement formiddag og eftermiddag. Frokosten medbringer man selv.

Depositum ved tilmelding kr. 500,- restbeløbet kr. 500/600 betales senest 10 dage inden kursets start.

Kontomummer til indbetaling : Reg. 6493 og kontonummer 2015312 Husk Reference HS + dit navn.

Bemærk: Din plads er først endelig reserveret, når depositum er modtaget. Betaling uden depositum skal være hos indbetalt senest 10 dage før kursus starter.

Tilmelding til: Sys Jørgensen e-mail : tilmelding@teosofiskforening.dk eller tlf. 20642498

Framelding senere end 8 dage før kursusstart vil desværre betyde tab af depositum.

Hent vores program

Hentvoresprogram