LUCILLE CEDERCRANS STUDIEGRUPPE

Sjælens Natur

Starter nyt forløb 14. januar 2014

Herefter tirsdage i ulige uger kl. 15 - 17

Lucille Cedercrans studiegruppen, som har eksisteret i 7 år, starter den 14. januar 2014 op i fornyet form. Vi starter den 14. januar på Sjælens Natur, og vil studere bogen på en lidt anden måde, end gruppen tidligere har gjort.

I Sjælens Natur søger Lucille Cedercrans at føre os fra den almindelige selv-bevidste personlige bevidsthed, som vi har levet i og med gennem lange, lange tider, til Sjælsbevidsthed. Denne Sjælsbevidsthed er den nye tids bevidsthed. Den giver de mange mennesker, som i dag er blevet trætte af den rastløse, utilfredsstillende og overbebyrdede materielle verden, som vi selv har frembragt, fred, visdom og kraft.

I erkendelse af dette har Visdommens mestre skabt en ny tankeformsrepræsentation af en visdom, som nu er gjort tilgængelig, for dem der søger den. Denne tankeformsrepræsentation kan vi kontakte som en abstraktion via meditation, og derefter oversættes den til konkret form.

Gennem Sjælens Naturs 40 lektioner bliver vi ført gennem øvelser, teori og meditationer.

Igennem studiet af bogen får vi: 1. En praktisk gennemgang af de 7 strålers energi og rette brug. 2. Forudsætningerne for formskabelse. 3. Sjælens forhold til den Hellige Treenighed. 4. Tjeneste og forhold til Ashramerne. 5. Forholdet mellem Sjæl og persona. Sjælens rolle som Magiker. 6. Hvordan sker intuitiv erkendelse? 7. At gå fra Lærdommens Hal til Visdommens Hal og meget mere.

Vi vil følge de anvisninger Luille Cedercrans giver ret nøje: Det betyder, at vi begynder med 1. Meditation  (der har relation til Lektionen.) 2. Gennemlæsning af stoffet ud afbrydelser. Det er her, vi gør os modtagelige for lektionens mening. 3. Hver enkelt paragraf læses nu højt. Hvorefter vi søger at klarlægge mening og begreb. 4. Hjertecenterforklaring. Her vil vi prøve at relatere til det praktiske hverdagsliv. Hvad kan jeg gøre helt praktisk? 5. Vi slutter af med en meditation, der har relation til stoffet.

For dem der har lyst starter vi med kaffe og hyggesnbak kl. 14:30 – kl. 15:00

Henvendelse/tilmelding: Anne Petersen, e-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. tlf 47522372

Pris: Kr. 20/25 medlem/ikke medlem inkl. kaffe og lidt sødt.