Blavatsky gruppen

alt

Sæsonstart søndag den 17. januar 2016 kl. 18.00 - 20.00 Herefter hver anden søndag i lige uger.

Ved at studere H. P. Blavatskys “Den Hemmelige Lære” søger vi at tilegne os en grundlæggende forståelse af vores pilgrimsrejse fra fortidens stjernetåger og frem til hjemkomsten hos “Vort Himmelske Ophav”.

Vi bestræber os på at forstå de love, der styrer universet og dermed os. Spørgsmål som “Hvem er jeg? Hvad laver jeg her? Hvad er den større mening med livet? Hvordan ender det hele?” bliver taget under grundig behandling. Vi læser tekststykker, diskuterer og relaterer dem til vores egne erfaringer. Barborka’s “Den Guddommelige Plan” bruges som opslagsbog. Interesserede er velkomne.

Tilmelding og spørgsmål: Kirsten Blegvad Larsen, tlf. 49 21 92 17 eller e-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Pris pr. gang kr. 20/25 for medlemmer/gæster incl. kaffe/te og lidt sødt.

Den syvende evigheds sidste vibration dirrer gennem uendeligheden. Moderen svulmer og udvider sig indefra udad som lotusplantens knop. Vibrationen farer afsted og berører med sin hurtige vinge hele universet og kimen, som dvæler i mørket; det mørke, der ånder over livets slumrende vande. Mørket udstråler lys, og lyset sender en enkelt stråle ned i vandene, ned i moderdybet. Strålen får det evige æg til at vibrere og lade den ikke-evige kim falde, den kim, der fortætter sig til verdensægget. De tre falder i de fire. Den strålende essens bliver til syv indadtil og syv udadtil. Det lysende æg, som i sig selv er tre, stivner og spreder sig i mælkehvide masser overalt i dybderne af moderen, roden, der vokser i livshavet. 3. Stanze fra Den Hemmelig lære

Search Calendar