Blavatsky gruppen

Sæsonstart søndag den 14. august kl. 18.00 - ca. 20.00

Herefter hveranden søndag i lige uger

Ved at studere H. P. Blavatskys “Den Hemmelige Lære” søger vi at tilegne os en grundlæggende forståelse af vores pilgrimsrejse fra fortidens stjernetåger og frem til hjemkomsten hos “Vort Himmelske Ophav”. Vi bestræber os på at forstå de love, der styrer universet og dermed os. Spørgsmål som “Hvem er jeg? Hvad laver jeg her? Hvad er den større mening med livet? Hvordan ender det hele?” bliver taget under grundig behandling. Vi læser tekststykker, diskuterer og relaterer dem til vores egne erfaringer. Barborka’s “Den Guddommelige Plan” bruges som opslagsbog. Interesserede er velkomne.

Tilmelding og spørgsmål: Kirsten Blegvad Larsen, tlf. 49 21 92 17 eller e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Pris kr. 20/25 for medlemmer/gæster,incl. kaffe,te og lidt sødt.

Livsroden består, lyset består, de mælkehvide masser består, og stadig er Oeaohoo ét. Livsroden var i hver dråbe af udødelighedens hav, og havet var strålende lys, som var ild og varme og bevægelse. Mørket forsvandt og var ikke mere. Det forsvandt i sit eget væsen, i massen af ild og vand, af fader og moder. Hvor var kimen, og hvor var nu mørket? Hvor er ånden i den flamme, der brænder i din lampe, o lanoo? Kimen er Det, og Det er lyset, den hvide søn af den mørke skjulte fader. Lys er kold flamme, og flamme er ild, og ild frembringer hede, som danner vand, livets vand i den store moder. Fader-moder spinder et væv, hvis øverste ende er fæstet til ånden, det lys, der udgik fra det ene mørke, og hvis nederste ende er fæstet til dens mørke ende, materien, og dette væv er universet, spundet af de to substanser, forbundet til én, som er svabhâvat. fra 3. Stanze i Den Hemmelige Lære

Search Calendar