ANTAHKARANA-GRUPPEN

Antakarana

Start sæson 2014: Fredag den 17. januar kl. 18:30 - ca. 21:30 og derefter fredage i ulige uger, med undtagelse af 14. februar.

Videnskaben om Antahkaranaen. Den nye tids åndelige videnskab. Den 7. stråles videnskab. Meditationens videnskab. Alle disse udsagn dækker over en og samme ting; Åndens målrettede aktivitet med henblik på at forbinde sig med stoffet og ligeledes stoffets ditto aktivitet.

I Antahkaranagruppen studerer vi Tibetanerens ord som de er os overleveret af Alice A. Bailey omhandlende videnskaben om Antahkaranaen.

Med udgangspunkt i bogen ”Strålerne og indvielserne” og kapitlet ”Videnskaben om Antahkaranaen” får vi indblik i den viden og de aktiviteter som, hvis man vælger at følge disse, fører til at Antahkaranaen, broen mellem Ånden og Stoffet, bliver en realitet for den enkelte. Rytmisk aktivitet i form af daglig meditation. Studiet af stoffet ud fra tesen, at viden gennem erfaring fører til visdom og træningen i implementationen af det lærte i hverdagen, leder frem en mulig erkendelse i den enkelte af realiteten af begrebet Antahkaranaen.

Idet vi i gruppen arbejder med den nye tids 7. stråle impuls, sættes den gamle tids 6. stråle viden og visdom under nedbrydende aktivitet . Idealisme undergår en transformerende proces i retning af en mere helhedsorienteret tænkning, hvor begrebet inklusion og perspektivering fører til større erkendelse gruppen.

Vi benytter i gruppen en meditationsteknik der både er rettet mod personligheden hvor den er integrerende og karakteropbyggende og samtidig også orienteret mod de højere menneskelige legemer. Således bygger eller rettere væver vi Antahkaranaens nedre og øvre del samtidig i overensstemmelse med 7. stråles overordnede tema ”Ånd manifesteret i stoffet”.

Information og tilmelding: Johnny Astrup, tlf. 26 36 28 30.

Pris pr. aften: kr. 20/25 medlem/ikke medlem  inkl. kaffe/the og småkager i pausen.