ANTAHKARANA-GRUPPEN

Antakarana

Torsdag den 22. jan. kl. 18.30 til ca. 21

Videnskaben om Antahkarana’en. Den nye tids åndelige videnskab. Den 7. stråles videnskab. Meditationens videnskab. Alle disse udsagn
dækker over en og samme ting; Åndens målrettede aktivitet med henblik på at forbinde sig med stoffet og ligeledes stoffets ditto aktivitet.

I Antahkarana gruppen studerer vi Tibetanerens ord, som de er os overleveret af Alice A. Bailey omhandlende videnskaben om Antahkarana’en.

Med udgangspunkt i bogen ”Strålerne og indvielserne” og kapitlet ”Videnskaben om Antahkarana’en” får vi indblik i den viden og de aktiviteter som, hvis man vælger at følge disse, fører til at Antahkarana’en, broen mellem Ånden og Stoffet, bliver en
realitet for den enkelte. Rytmisk aktivitet i form af daglig meditation. Studiet af stoffet ud fra tesen, at viden gennem erfaring fører til visdom, og træningen i implementering af det lærte i hverdagen leder frem til en mulig erkendelse i den enkelte af realiteten af
begrebet Antahkarana’en. Idet vi i gruppen arbejder med den nye tids 7. stråle impuls, sættes den gamle tids 6. stråle viden og visdom under nedbrydende aktivitet. Idealisme undergår en transformerende proces i retning af en mere helhedsorienteret tænkning,
hvor begrebet inklusion og perspektivering fører til større erkendelse i gruppen.

Vi benytter i gruppen en meditationsteknik, der både er rettet mod personligheden, hvor den er integrerende og karakteropbyggende og samtidig også orienteret mod de højere menneskelige legemer. Således bygger eller rettere væver vi Antahkarana’ensnedre og øvre del samtidig i overensstemmelse med 7. stråles overordnede tema ”Ånd manifesteret i stoffet”.

Info./tilmelding: Johnny Astrup, tlf. 26 36 28 30, e-mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.">

Pris pr. aften kr. 20/25 medlem/ikke medlem